در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان طی سال جاری

    با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت : امسال تاکنون ۴۹.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد .

    سرهنگ امیرسعید باقری اظهار کرد : این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .  

    وی افزود : با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .  

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیام کرد : به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای سال جاری ۲۱ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان صادر و اجرایی شد .  

    وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است ، عنوان کرد : با اجرای این احکام در مجموع ۴۹.۳ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است .  

    سرهنگ باقری گفت : ارزش اراضی که امسال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است . 




    مطالب مرتبط

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ۴۴۴ فقره تصرف ظرف ده ماه سال جاری در استان خبر داد . ...

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    نظرات کاربران