در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۲۱۲ هکتار اراضی ملی در استان اصفهان با اجرای احکام قضایی

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۱۲ هکتار اراضی ملی استان اصفهان با پیگیری حقوقی این اداره کل و اجرای احکام قضایی رفع تصرف شد .

    علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه تصرف اراضی ملی ، تجاوز به حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده این کشور است ، اظهار کرد : به‌ منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد . اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در این راستا با پیگیری‌های مستمر حقوقی توسط معاونت املاک و حقوقی این اداره کل و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان احکام قضایی قطعی له سازمان اخذ و با همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان ، این احکام اجرایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام می‌شود . از سال ۱۳۹۹ تاکنون در مجموع بیش از ۱۹۰ حکم قطعی قضائی با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و پشتیبانی عوامل انتظامی ، اجرا و اقدامات لازم در این رابطه به عمل آمده است .  

    قاری قرآن عنوان کرد : با اجرای این احکام قضایی ، اراضی ملی در سطح استان اصفهان به مساحت ۲۱۲ هکتار و به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد . اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    نظرات کاربران