در حال بارگذاری ...
  • مستاجران در خراسان رضوی برای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن نام‌نویسی کنند

    شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد ، با درخواست وی موافقت نمی‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای مراکز استان‌ها از جمله مشهد مقدس خبر داد .

    محمدعلی منصوری از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای مراکز استان‌ها از شهر مشهد خبر داد و گفت : اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است که مرحله جدید ثبت‌نام آن به‌تازگی به استان‌ها ابلاغ شده است . متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند .

    منصوری توضیح داد : متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری و حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد . متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی ، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند و چنانچه ، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد ، افزود : این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها ، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد .

    وی با بیان این که بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود ، توضیح داد : شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد ، با درخواست وی موافقت نمی‌شود .

    منصوری در پایان گفت : بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد ، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر مشهد ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    مدل‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که سعی داشته و داریم تا بهترین مدل را برای هر شهر انتخاب کنیم .

    |

    تعداد واحدهای قرعه کشی شده ۲۱۰ واحد بود که قرعه کشی بین ۲ هزار و هشتصد نفر متقاضی انجام شده است .

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    نظرات کاربران