در حال بارگذاری ...
  • رشد ۶۰ درصدی تأمین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید طی یک ماه گذشته

    تا ابتدای بهمن ماه سال جاری تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۸۱ واحد در سطح شهرهای جدید تأمین زمین شده بود که این رقم در یک ماه گذشته به ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافته و رشدی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از جهش بیش از ۶۰ درصدی تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در یک ماه گذشته خبر داد .

    سعید غفوری گفت : از آنجایی که شهرهای جدید نقش عمدهای را در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بر عهده گرفته ؛ موضوع تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری زمین به صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت و همچنین در قالب طرح جوانی جمعیت را به جدیت در دستور کار خود قرار داده است .

    به گفته غفوری تا ابتدای بهمن ماه سال جاری تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۸۱ واحد در سطح شهرهای جدید تأمین زمین شده بود که این رقم در یک ماه گذشته به ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافته و رشدی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد .

    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عمده تأمین زمین‌ها به تعداد ۱۲۸ هزار و ۵۱۹ واحد طی دو هفته اخیر انجام گرفته است گفت : این اقدام از محل الحاق زمین به محدوده شهرها ، تغییر کاربری زمین عمدتا غیر خدماتی ، تغییر تراکم‌های ساختمانی و همچنین استفاده از پتانسیل اراضی داخل محدوده شهرها انجام شده و به عنوان منابع تأمین زمین مورد توجه قرار گرفته است .

    رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد : این اقدام بزرگ بدون شک تحرک جدی در واگذاری و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی در سطح شهرهای جدید کشور به همراه خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    در خصوص نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود ۴۰ هزار واحد را در دستور کار داریم . در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از ۱۶۶ هزار واحد ...

    |

    نظرات کاربران