در حال بارگذاری ...
  • تشکیل حلقه‌های میانی در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان برای ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن

    در دولت سیزدهم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، تشکیل حلقه‌های میانی را متشکل از نیروهای جهادی برای ترویج نوسازی در بافت‌های فرسوده از عوامل موفقیت طرح های بازآفرینی شهری در محدوده های هدف بازآفرینی عنوان کرده است و بر تشکیل این حلقه‌ها و فعالیت آنها برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم تاکید کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مطالعات کابردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران از تشکیل حلقه‌های میانی در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان کشور برای ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد .

    سعید اسدی در نشست شورای مسکن که در محل شرکت برگزار شد ، گزارشی از آخرین عملکرد تشکیل حلقه‌های میانی در استان‌ها ارائه کرد .

    مدیرکل دفتر مطالعات کابردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران ، گفت : تاکنون در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان حلقه‌های میانی تشکیل شده است . سه استان بوشهر ، گلستان و شرق سمنان بیش‌ترین فعالیت را در این حوزه داشته‌اند و در ۱۲ شهر استان بوشهر ۴۸ حلقه میانی شکل گرفته است .

    گفتنی است ؛ در دولت سیزدهم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، تشکیل حلقه‌های میانی را متشکل از نیروهای جهادی برای ترویج نوسازی در بافت‌های فرسوده از عوامل موفقیت طرح های بازآفرینی شهری در محدوده های هدف بازآفرینی عنوان کرده است و بر تشکیل این حلقه‌ها و فعالیت آنها برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم تاکید کرده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند از تمامی حمایت‌‍‌ها ...

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده ، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد.

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران