در حال بارگذاری ...

محقق شدن ۶۲ درصد از برنامه بازآفرینی شهری ۲ سال نخست دولت سیزدهم

با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از تحقق ۶۲ درصدی برنامه نوسازی مسکن در بخش بازآفرینی شهری در دو سال ابتدای دولت سیزدهم خبر داد .

یداله آقایی گزارشی از عملکرد استان‌ها در خصوص نوسازی مسکن ارایه کرد و گفت : عملکرد استان‌ها بر اساس درصد تحقق برنامه تولید مسکن نسبت به سهمیه  دو سال ابتدایی ۶۲ درصد است .

به گفته آقایی آمار نوسازی استان‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ۱۹.۷ درصد رشد داشته است .

وی با بیان این که استان‌های خراسان ، هرمزگان و مازندران در نوسازی مسکن روند صعودی داشته‌اند ، تصریح کرد : میانگین درصد نوسازی بافت فرسوده به تولید واحد مسکونی کل کشور در بهار امسال  ۲۰.۹ درصد بوده است .

به گفته او شهرهای تهران ، مشهد ، کرمانشاه ، تبریز و اصفهان در سال جاری به لحاظ تعداد واحد به ترتیب جزو شهرهای برتر در این حوزه به شمار می‌روند .

آقایی ادامه داد : با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

وی همچنین از افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی مردمی در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور خبر داد و از شهرداری‌ها خواست تا برای آماده شدن این افتتاح شرکت را یاری دهند .

 




مطالب مرتبط

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

در برنامه هفتم توسعه کشور تمامی حمایت‌ها، تخفیفات و مساعدت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای محلات هدف بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده است‌ ، بنابراین ادارات کل راه و شهرسازی با ترغیب بخش خصوصی و غیر دولتی ، پروژه‌های محرک توسعه در صنایع محلی و بومی ، گردشگری ، ورزشی ، ...

|

در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

نظرات کاربران