در حال بارگذاری ...
  • جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند بررسی می‌شود

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند ، مقرر شد این مورد در کمیته فنی شورای‌عالی بررسی و نتیجه برای اخذ تصمیم به صحن شورا ارایه شود .

    خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با پاکساز ، سرپرست دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و دبیر کمیته فنی شماره یک شورای‌عالی ، مصوبه شورا را با موضوع بررسی انتزاع روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند ، اعلام کرد .

    در این مصوبه تاکید شده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ مصوبه جلسه مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین در خصوص "بررسی انتزاع روستای نصرت آباد از حریم شهر الوند" را با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد .

    در ادامه آمده است : با توجه به وجود نگرانی از تبعات انتزاع از حریم و تبدیل نصرت آباد به شهر و عدم اقناع شورا بر موضوع انتزاع ، مقرر شد تا تبعات ناشی از تبدیل روستای مذکور به شهر مستقل ، از جمیع جهات فنی ، حقوقی ، شهرسازی مجددا در کمیته فنی بررسی و نتیجه جهت اخذ تصمیم نهایی به شورای‌عالی ارائه شود .




    مطالب مرتبط

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایرت اساسی در خصوص احداث تعاونی مسکونی در شهرک شهیدباقری را بررسی کرد و مقرر شد تا ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و با توجه به نقش ، جایگاه ، ...

    |

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    نظرات کاربران