در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای بوشهر و کهنوج برای تولید مسکن

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از الحاق مجموعا ۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده‌های شهرهای بوشهر و کهنوج برای تولید مسکن خبر داد .

    خسرو دانشجو با اعلام برگزاری بیست و سومین نشست شورا در ساختمان دادمان در خصوص جزییات نشست به ارایه توضیح پرداخت .

    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت : مغایرت اساسی با طرح جامع کهنوج با موضوع الحاق ۱۷۰ هکتار به محدوده شهر کهنوج در استان کرمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت . با توجه به اینکه این زمین الحاقی قرار است در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد اعضای شورا با الحاق این میزان زمین به محدوده شهر کهنوج موافقت کردند .

    این مقام مسئول همچنین از بررسی مغایرت اساسی شهر بوشهر و الحاق اراضی به محدوده این شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود : این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    دانشجو اظهار امیدواری کرد تا با این مصوبه و همچنین مصوبات قبلی از جمله مصوبه مربوط به شهر جدید عالیشهر ، نیاز به مسکن متقاضیان بوشهر با پیگیری مسئولان محلی به فوریت برطرف شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : مغایرت‌های اساسی شهرداری تهران نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت . بر اساس قانون ، چنانچه مصوبات کمیسیون ماده ۵ با طرح جامع شهری مغایرت داشته باشد آن مصوبات برای بررسی مغایرت به شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌آید و در این شورا بررسی می‌شود .

    به گفته وی ، امروز ۶ مورد مغایرت اساسی شهرداری تهران در مصوبات کمیسیون ماده ۵ با طرح جامع شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری طرح شد که شورا با سه مورد آن موافقت کرد و سه مورد دیگر برای رفع ابهامات و سایر موارد مطرح شده توسط، برای بررسی بیش‌تر به کمیته‌های فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و شهرداری تهران ، ارجاع شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از بررسی طرح جامع اراضی ۹۲ هکتاری در شمال‌ شهر پاکدشت خبر داد.




    مطالب مرتبط

    از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع کمالشهر در استان البرز ، طرح نمونه گردشگری چغاخور در استان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده افتتاح حساب این متقاضیان در روزهای اخیر در بانک ملی انجام و بر اساس پیامک ارسالی ، متقاضیان حداکثر تا تاریخ مشخص شده، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به شماره‌ حساب ایجادی واریز کنند .

    |

    نظرات کاربران