در حال بارگذاری ...
  • مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ۱۰۰ ساختمان بلند در پایتخت بر روی گسل خبر داد و به تشریح مجموعه اقدامات مرکز پرداخت .

    محمدمهدی حیدری در نشست خبری به تشریح برنامه‌های آن مرکز پرداخت و گفت : در کلان‌پروژه نهضت ملی مسکن ، پایش سلامت اراضی از منظر مخاطرات فرونشست و گسل توسط کارشناسان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی پایش شده و بر اساس نظرات فنی ، الحاق به محدوده‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    صدور ۲۵ تاییدیه فنی برای مصالح نوین ساختمانی

    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی  ادامه داد : ارزیابی سیستم‌ها و فناوری‌های نوین از منظر سرعت ساخت و مدیریت قیمت تمام شده در برنامه است . همچنین تاکنون بیش از ۲۵ تاییدیه فنی برای سیستم‌های ساختمانی استفاده‌کننده از فناوری های نوین ارائه شده است که این تأییدیه‌ها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن صادر شد .

    صدور ۸۰۰ گواهینامه فنی در بخش مصالح ساختمانی

    حیدری توضیح داد : تاکنون ۸۰۰ گواهی نامه فنی برای مصالح ساختمانی صادر شده است و به زودی بخشنامه‌ای از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود که طبق آن بهره مندی از مصالح ساختمانی دارای گواهی نامه فنی الزامی محسوب خواهد شد .

    وی همچنین از برگزاری ۱۳۰ دوره آموزشی در سال جاری در بخش مهندسی توسط مرکز خبر داد و گفت : یکی از برنامه‌های مهم مرکز اجرای بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران برای موضوعات فرونشست و حریم گسل شهرهاست که مسئولیت‌هایی را برعهده مرکز نهاده است .

    ۴۰ درصد ساختمان‌های تهران دارای سلامت سازه‌ای و تاب آوری است

    وی گفت : ارزیابی ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه در ۱۴۰۰ ساختمان شهر تهران انجام شده است و ۳ هزار ۳۰۰ ساختمان دیگر در برنامه سال آتی مرکز قرار دارد . همچنین از نظر ارزیابی ایمنی در ۱۴۰۰ ساختمانی که در شهر تهران انجام شد ، حدود ۴۰ درصد از نظر سازه‌ای ، سلامت سازه‌ای و تاب آوری داشتند . ۲۵ درصد از ساختمان‌ها نیازمند اصلاحات و مقاوم‌سازی بودند و ۱۵ درصد ساختمان‌ها با مقاوم‌سازی امکان اصلاح ندارند و باید تخریب شوند .

    ۱۰۰ ساختمان بلند در پایتخت روی گسل قرار دارد

    به گفته حیدری ، در شهر تهران ١٠٠ ساختمان بالای ١٢ طبقه روی گسل ساخته شده است .

    وی تصریح کرد : در اجرای بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران نیازمند تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم که تاکنون این تامین اعتبار انجام نشده است .

    راه‌ اندازی شورای پژوهش و فناوری

    به گفته وی ، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با حضور مهرداد بذرپاش در وزارت راه وشهرسازی انجام شد ، راه اندازی شورای پژوهش و فناوری است که در مرکز تحقیقات تشکیل شده و برنامه‌های این شورا تبدیل به محورهای پژوهشی شده است .

    ضرورت راه‌اندازی سامانه پایش مصرف انرژی

    حیدری راه‌اندازی سامانه پایش مصرف انرژی را از ضرورت‌های بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد و گفت: با توجه به آنکه راه‌اندازی این سامانه با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال پیگیری است امیدواریم تا به زودی مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد .

    فعالیت ۶۰۰ دستگاه شتاب نگار در کشور

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۷ ایستگاه شتاب نگاری در کشور راه‌اندازی شد ، گفت : هم اکنون ایستگاه‌های شتاب نگاری کشور به ۶۰۰ دستگاه رسیده است .

    برنامه ایمنی حمل و نقل در حال تدوین است

    وی تدوین ضوابط در حوزه راه ، معماری و شهرسازی را از دیگر موضوعات در حال انجام مرکز برشمرد و گفت : تدوین برنامه ایمنی حمل ونقل در حال انجام است که نتیجه آن در کمیسیون ایمنی حمل ونقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

    نگهداری راه‌ها با استفاده از فناوری های نوین انجام می‌شود

    وی در خصوص راه و هزینه نگهداری از راه‌های موجود گفت : حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که هزینه نگهداری آن‌ها ۲۵۰ همت می‌شود که تامین این بودجه در توان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیست . بنابراین تلاش کردیم تا با استفاده از فناوری‌های نوین ، استفاده از آسفالت لایه نازک و  دیگر موارد، عمر و دوام روسازی در کشور را ارتقا دهیم .

    بارگذاری جمعیت در شهرهای سواحل جنوبی بلامانع است

    حیدری اعلام کرد : بارگذاری جمعیت در شهرهای جدید هدف‍گذاری شده در سواحل جنوبی از هر نظر بررسی شده و مشکلی ندارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به بیش از ۴۹۶ هزار متقاضی توسط بانک‌ها از محل تسهیلات ...

    |

    نظرات کاربران