در حال بارگذاری ...
  • مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در استان اصفهان برگزار می‌شود

    این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و (ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی) است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان با مشارکت بیش از ۹ هزار داوطلب اصفهانی در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : در اجرای مواد ۵ ، ۱۱ ، ۲۱ ، ۲۶ و ۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود .  

    وی افزود : این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و (ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی) است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه‌ داد : علاوه بر این موارد در این بازه زمانی آزمون ۶ رشته کاردانی معماری ، عمران ، تأسیسات مکانیکی ، تأسیسات برقی ، نقشه برداری و شهرسازی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در پایه‌های ۱، ۲ و ۳ برگزار می‌شود .  

    وی با اشاره به نوع برگزاری آزمون‌ها که در رشته معماری (طراحی) به‌صورت ترسیمی و در مابقی رشته‌ها به‌صورت تستی است ، بیان کرد : در نوبت صبح روز ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان (پایه ۳) در رشته‌های معماری (نظارت) ، عمران (محاسبات) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک و آزمون‌های ورود به کاردان‌های فنی ساختمان (پایه ۳) و در نوبت عصر آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های معماری (اجرا) ، عمران (اجرا) ، تأسیسات برقی (اجرا و نظارت) و تأسیسات مکانیکی (اجرا و نظارت) برگزار و آزمون مابقی رشته‌ها و صلاحیت‌های پیش گفته نیز در نوبت صبح روز ۱۸ اسفندماه اجرا خواهد شد .  

    قاری‌قرآن با بیان اینکه در سطح استان اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر و آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران نجف‌آباد میزبان این دوره از آزمون‌ها می‌باشند اظهار کرد : در این استان بالغ بر ۹ هزار داوطلب برای مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان اسفند ماه ۱۴۰۲ ثبت نام کردند ، که از این تعداد بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ نفر بانوان و افزون بر هفت هزار و ۴۰۰ نفر آقایان هستند .  

    وی با اشاره به اینکه آزمون‌های ورود به حرفه رقابتی نیست عنوان کرد : حدنصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ها در رشته‌های مختلف ۵۰ درصد کل نمره و حد نصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در آزمون‌های «طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان» و "ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی" ۶۰ درصد است . آزمون‌های ورود به حرفه به‌منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای متقاضیان پروانه اشتغال به کار تهیه و تدوین شده و امید است تمامی داوطلبان در قالب صلاحیت‌های مربوطه با تعهد و تخصص در انجام رسالت خود کوشا و پرتوان باشند . 




    مطالب مرتبط

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    با توجه به‌ اینکه شهر اصفهان به پشتوانه ظرفیت های تاریخی ، اقتصادی و اجتماعی بر اساس مصوبه ۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تحت عنوان «اتخاذ رویکرد نوین در تهیه طرح های جامع شهری» از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت کشور برای تهیه برنامه ...

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    نظرات کاربران