در حال بارگذاری ...
  • به‌کارگیری ساز و کارهای جدید ، نظارت حداکثری و مدیریت بهینه ساخت در پیشبرد حوزه مسکن

    در حال حاضر جابجایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می رود چراکه درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر به‌کارگیری راه های مهار تورم در پروژه های اجرایی گفت : مدیران باید با تقویت نظام فنی و اجرایی و همچنین مدیریت تأمین و تدارک مصالح از تورم ایجاد شده در کشور جا نمانند .

    روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن با حضور در نشست هم اندیشی سالانه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مجموعه شرکت های عمران شهرهای جدید با اشاره به نیاز جدی کشور در بحث تأمین مسکن بیان کرد : متأسفانه در حال حاضر نسبت مسکن به خانوار در سطح کشور ۱ به ۱۱ است ، این در شرایطی است که تنها ۵ درصد اختلاف در این نسبت طبیعی بوده و این مسئله نباید سهمی بیشتر از ۲۵ درصد در سبد کالای خانواده را در بر بگیرد .

    اکبری در ادامه با تأکید بر اینکه مسکن با امنیت روانی خانواده ارتباط داشته و کالای جایگزینی ندارد گفت : در حال حاضر جابجایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می رود چراکه درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می شود .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این راستا بر به‌کارگیری راه های مهار تورم در پروژه های اجرایی گفت : پیشنهاد می شود مدیران در صورت امکان از ساخت ساختمان با طبقات بالا پرهیز کرده و با تقویت نظام فنی و اجرایی و همچنین مدیریت تأمین و تدارک مصالح از تورم ایجاد شده در کشور جا کنند .

    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مدیران مسئول باید با استفاده از ساز و کارهای نوین و ابتکارات جدید پروژه های باقیمانده را تا پایان دولت تمام و از آغاز پروژه های جدیدی که تبعات سختی را برای دولت به همراه دارد پرهیز کنند گفت : از تمامی مدیران شرکت های تابعه و مجموعه ستاد شهرهای جدید می خواهیم که با برنامه ریزی صحیح در حوزه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی ، همفکری و همکاری در تغییر رویکرد و نظارت حداکثری در حین و بعد از اجرای پروژه ها در تحقق هرچه بیشتر اهداف گام بردارند .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان آغاز عملیات اجرایی ۱۳ هزار واحد مسکونی در اشتهارد از افتتاح ۱۸۰۰ واحد مسکونی مهر ...

    |

    طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد .

    |

    دولت در خصوص رفع موانع صدور پروانه و تسهیلات پای کار است .

    |

    نظرات کاربران