در حال بارگذاری ...
  • تامین بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن

    در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۱ هزار ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد .

    ارسلان مالکی در نشست تخصصی مدیران کل راه و شهرسازی استان ها که صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد ، به موضوعات مختلفی از جمله پروژه های آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن ، طرح شهرک سازی و انعقاد تفاهمنامه با مراکز صنعتی و ساخت مسکن کارکنان پرداخت .

    مالکی در این نشست از مشاهده پیشرفت در تامین زمین خبر داد و گفت : استان‌های دارای کسری زمین ، هرچه زودتر برنامه مورد نظر جهت رفع این کسری را اعلام کنند .

    وی افزود : در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و  ۳۱ واحد ، تامین شده است .

    مالکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرک‌سازی گفت : ۵۳ شهرک در کارگروه امور زیربنایی و ۴۷ شهرک در شورای برنامه ریزی استان ها به تصویب و به معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که این معاونت ۲۰ شهرک را تعیین تکلیف و مصوبه در رابطه با آنها ابلاغ کرده است .




    مطالب مرتبط

    تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

    |

    ۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    نظرات کاربران