در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها تا پایان دولت سیزدهم

    برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از برنامه واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد .

    ابوالفضل نوروزی در نشست پایش عملکرد استان‌های سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : برنامه امسال و سال آینده تامین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستاها و نیم دیگر در شهرها واگذار خواهد شد . به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران ، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران نیز خواهد شد .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد : برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است .

    نوروزی توضیح داد : در قانون اجاره‌بها در ماده ۱۴ که اخیرا در شورای نگهبان تصویب شد تاکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی ، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی ، وکالتی ، هبه و ... وجود ندارد و در صورت واگذاری معامله صورت گرفته در محاکم قضایی و ادارات پذیرفته نخواهد شد .

    وی تصریح کرد : امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت امکان نقل و انتقال ندارد . پیشرفت ساخت و ساز در پروژه های که مدیریت ساخت توسط مردم انجام می‌شود در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است .

     




    مطالب مرتبط

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۲۸.۵ کیلومتر پروژه راهسازی و ۴ هزار و ۱۴۲ واحد مسکونی در استان اصفهان ...

    |

    نظرات کاربران