در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌ های اجرایی استان سیستان و بلوچستان به طرح نهضت ملی مسکن

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    حسینعلی کریمی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان ابرپروژه ای که دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی فعالیت خود در دستور کار قرار داد ، افزود : بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش مسکن ، ادارات ثبت و ادارات دولتی ملزم هستند علی‌رغم وجود اختلاف نظرات بین دستگاه‌ها، به انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی شناسایی شده به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند .

    وی ادامه داد : در مجموع این اداره کل در سالجاری به تبعیت از سیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی اولویت های را برای کنترل و مهار تورم بازار مسکن در دستور کار قرار داد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود : تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت .

    وی تاکید کرد : همچنین این اداره کل با رصد و پایش بنگاه های مشاوره املاک در قالب کارگروه املاک و مستغلات موفق شد تعداد قابل توجهی از بنگاه های مشارو املاک غیر قانونی را پلمب و با متخلفین این بخش برخورد کند . با مجموعه اقدامات انجام شده طی این مدت علاوه بر کنترل نسبی قیمت های مسکن و اجاره بها ، از انجام معاملات بدون ضابطه تا حدود زیادی پیشگیری شد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ، گفت : هرگونه خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تامین ۳۰۳ هکتار زمین از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر ...

    |

    نظرات کاربران