در حال بارگذاری ...
  • نوسازی ۲۲۸۷ واحد مسکونی در شهرستان خوی

    در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری گردد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری در خوی ۲ هزار و ۲۸۷ واحد است .

    مهرداد حبیب نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان خوی که در دفتر فرماندار این شهر و با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی برگزار شد، افزود: این آمار نشان از تحقق ۱۱۴ درصدی برنامه نوسازی مسکن در شهرستان خوی را دارد . طرح بسته های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است .

    رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی ، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و محل نماز جمعه به مردم ، ارائه تخفیفات  پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان است .

    حبیب نژاد بر اجرای بسته های تشویقی اعمال تخفیفات پروانه های ساختمانی و خدمات مهندسی تأکید کرد .

    وی بیان کرد : بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازآفرینی به خصوص خدمات رسانی به سکونتگاه های غیررسمی خارج از محدوده در کانون توجه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار دارد . در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری گردد .

    در پایان این جلسه شهردار خوی از اقدامات و حمایت‌های انجام یافته توسط راه و شهرسازی در خصوص پروژه های اجرایی و قیر های رایگان تخصیصی به شهرداری تقدیر و تشکر کرد .




    مطالب مرتبط

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    نظرات کاربران