در حال بارگذاری ...
  • توجه به بازآفرینی شهری بسیاری از چالش های مسکن را رفع می‌کند

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : اگر به بازآفرینی شهری و کاهش بافت فرسوده توجه جدی شود بسیاری از چالش‌ها در حوزه مسکن رفع خواهد شد .

    حسین جنتی در سی و هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران که در محل استانداری برگزار شد ، با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در ارائه تسهیلات و همکاری مردم در کاهش بافت فرسوده ، افزود : بازآفرینی شهری نسخه شفابخش حوزه مسکن در پایتخت است .

    وی با تاکید بر ضرورت اجرای باز آفرینی شهری به منظور جلوگیری از رشد بافت فرسوده در پایتخت ، عنوان کرد : با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    جنتی خطاب به فرمانداران و شهرداران این استان بیان کرد : تخصیص اعتبار منطقی و معقول به بازآفرینی شهری مستلزم تعامل و نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر است .

    همچنین در این جلسه استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران دارای رتبه نخست در زمینه بازآفرینی است ، افزود : نباید به این رتبه‌بندی‌ها قانع باشیم و برای حصول نتیجه مطلوب باید کار اساسی را در دستور کار قرار دهیم .

    فخاری با تاکید بر پرداخت به موقع تسهیلات ویژه بازآفرینی شهری ، بیان کرد : ورود جدی بانک‌ها و شهرداری‌ها به این موضوع ضروری است و در این خصوص تشویق فعالان و ترغیب غیرفعالان به آغاز کار راهگشا خواهد بود . برنامه ریزی دقیق و برخورداری از سیستم یکپارچه در راستای بازآفرینی یک کار اساسی و مؤثر را رقم می‌زند و باید در این راستا عمل به تعهدات و مطالعه و بازنگری در هر شهر با دقت بیشتر صورت بگیرد .

    فخاری با اشاره به ضرورت پیشگیری از مخاطرات و افزایش ایمنی در استان تهران ، بر لزوم بهره مندی از دو ظرفیت بخش خصوصی و همکاری مردم در رشد بازآفرینی شهری و کاهش بافت‌های فرسوده تاکید و اظهار کرد : نیت افراد مختلف برای آفرینی شهری متفاوت است، اما مسئله مهم این است که مسؤولان با کارهای تشویقی و پشتیبانی‌های لازم مردم را به این امر بیش‌تر ترغیب کنند .

    استاندار تهران با اشاره به معضل مالکیت و وجود سندهای غیر رسمی در برخی شهرستان‌های استان تهران مثل ؛ بومهن و شهر قدس گفت: فرمانداران می‌توانند با تشکیل کارگروهی متشکل از ثبت اسناد و املاک، بخش قضائی و شهرداری‌ها ، قبل از وقوع مخاطرات و بحران برای رفع این چالش‌ها چاره اندیشی کنند .

    فخاری برنامه‌های شهرداری تهران ، در حوزه بازآفرینی را موفق‌تر از سایر شهرداری‌های استان دانست و افزود : با توجه به اینکه بازآفرینی موفق می‌تواند درآمد شهرداری‌ها را افزایش دهد انتظار این است که شوراهای اسلامی شهر ، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها به میدان آمده و یکپارچه عمل کنند .

    استاندار تهران مطالعه و نگاه جدی تر به بازآفرینی شهری را مسیری مطلوب برای کاهش بافت فرسوده اعلام و بیان کرد: با میدان داری بخش خصوصی در حوزه ارائه تسهیلات مناسب و همکاری مردم، بازآفرینی شهری و کاهش بافت فرسوده به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آنها انجام شده است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران