در حال بارگذاری ...
  • جلوگیری از فعالیت ۸۰۰ کارگاه ساختمانی متخلف در استان اصفهان

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : براساس بازدیدهای به عمل آمده در بخش نظارت عالیه از ساخت‌ و سازهای استان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از فعالیت بیش از ۵۵۰ کارگاه ساختمانی متخلف جلوگیری شده است .

    علیرضا قاری قرآن گفت : بیش از ۸۰۰ کارگاه ساختمانی متخلف در استان اصفهان از سال ۱۴۰۱ تاکنون شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شده است .  

    وی با بیان فعالیت‌های اداره نظام مهندسی ، مقررات ملی و کنترل ساختمان این اداره‌ کل افزود : نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان انجام می‌شود و امید است این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی ، اعتلای مهندسی استان ، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه بیان کرد : با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .  

    وی خاطرنشان کرد : مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی ، محاسبه ، نظارت ، اجرا ، بهره‌برداری ، نگهداری ، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی ، مدیریت ساخت و تولید ، نصب ، آموزش و تحقیق ، درخواست تشخیص صلاحیت کنند .  

     




    مطالب مرتبط

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    نظرات کاربران