در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در صالحیه بهارستان

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در صالحیه بهارستان آغاز شد .

    عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، از آغاز ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در صالحیه بهارستان به همت شهرداری و شورای شهر این شهرستان با حضور محمد آئینی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری و میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خبر داد . ۱۸۰ واحد مسکونی در قالب ۴ بلوک ۴۵ واحدی در اراضی هدف بازآفرینی ساخته خواهد شد و با حضور مسئولان کشوری و استانی در بهارستان کلنگ عملیات اجرایی این پروژه به زمین خورد .

    وی افزود : صالحیه یکی از شهرهای بهارستان در جنوب غرب استان تهران و از جمله شهرهایی است که بیش از ۸۰ درصد اراضی محدوده شهری این شهرستان در بافت های هدف بازآفرینی واقع شده اند و این پروژه نیز اولین پروژه کلید به کلید استان تهران و دومین پروژه کلید به کلید در کشور بعد از استان قزوین است که طبق مقررات از میزان ۴۰ درصد سهم شهرداری واحدهای ساخته شده به جهت معوض معابر و پلاک های آزاد شده در محله حصار چوپان که یک محله مصوب بافت فرسوده است به مردم تخصیص داده شود .

    غفوری در ادامه گفت : در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    وی تصریح کرد : به لحاظ ثبت تعداد پروانه ساختمانی نیز در سامانه ستاد ملی و میزان ساخت و سازها در بافتهای فرسوده نیز صالحیه دومین شهر بعد از استان تهران است که امیدوارم سایر شهرداری های استان نیز همچون صالحیه به این جریان نوسازی در بافت ملحق شوند و در سال ۱۴۰۳ شاهد یک جهش چشم گیر در این حوزه باشیم .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آنها انجام شده است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران