در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان دماوند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند از رفع تصرف سه هکتار از اراضی ملی در پلاک‌های گلاهک و کریتون خبر داد .

    احمد همتی گفت : طی دو روز متوالی و با تلاش‌های یگان حفاظت اراضی شرق تهران سه هکتار از اراضی ملی در پلاک های ۱۱ اصلی (گلاهک) و ۱۲ اصلی (کریتون) قلع و قمع و رفع تصرف شد .

    وی ضمن خبر از بازگشت این اراضی به بیت المال گفت : میزان ارزش ریالی اراضی آزاد شده در اراضی مذکور بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است .

    همتی همچنین از آماده باش یگان حفاظت اراضی شرق استان تهران به صورت ۲۴ساعته در ایام نوروز خبر داد .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    نظرات کاربران