در حال بارگذاری ...
  • طرح تفصیلی ۶ شهر استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر استان اصفهان ، شامل فرخی - کوهپایه - دهاقان - بافران - شهرضا - شاپورآباد ، ابلاغ شد .

    علیرضا قاری قرآن در خصوص وضعیت طرح های تفصیلی استان اظهار کرد : طرح تفصیلی ۶ شهر استان اصفهان شامل فرخی - کوهپایه - دهاقان - بافران - شهرضا - شاپورآباد امسال ابلاغ شد . در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل پیربکران - داران - سفیدشهر - رضوانشهر - گلشهر - گوگد - کاشان و در سال ۱۴۰۰ نیز طرح تفصیلی شهرهای خورزوق - کلیشاد و سودرجان – گلدشت ابلاغ شده است .  

    وی با بیان اینکه از تعداد ۱۱۷ شهر استان اصفهان ، ۱۰۱ شهر ، مشمول نظام تهیه طرح های جامع و تفصیلی است خاطرنشان کرد : تاکنون ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده ، که تعداد ۱۳ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است .  

    قاری قرآن ادامه داد : طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .  

    وی با بیان اینکه مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۱ شهر استان نیز پایان یافته و در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است ، گفت : مرحله اول طرح تفصیلی ۲۵ شهر دیگر نیز پایان یافته و در دستور کار برای امضای قرارداد مرحله دوم است .  

    استان اصفهان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است و طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه ، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند . 




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    نظرات کاربران