در حال بارگذاری ...
  • امضا دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی و نیروهای مسلح در پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور خبر داد .

    جواد سادات در خصوص مسکن و جزئیات شورای عالی مسکن توضیحاتی را ارایه کرد و با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران و سایر اعضا ، گفت : جلسه امروز شورای عالی مسکن با موضوع تامین مسکن نیروهای مسلح تشکیل شده است . هدف‌گذاری برنامه چهارساله دولت سیزدهم کمک به احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح بوده است که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد کارکنان نیروهای مسلح آغاز شده است .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا دستورالعملی را در همکاری با وزارت دفاع منعقد کند که امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع ، پشتیبانی و نیروهای مسلح این دستورالعمل امضا می‌شود . مهمترین ویژگی این دستورالعمل این است که زمین‌های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت خانواده‌های آن‌ها وارد شبکه زمین کشور شود و بتواند بسیاری از نیازهایی که در برخی شهرها در خصوص مساله زمین وجود دارد، رفع کند .

    تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

    به گفته وی ، هم‌زمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح ، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیروهای مسلح تحویل می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای جدید آغاز خواهد شد .

    ظرفیت تعاونی مسکن نیروهای مسلح برای احداث مسکن مناسب است

    مشاور وزیر راه و شهرسازی ظرفیت تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح را برای احداث واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح مناسب ارزیابی کرد و افزود : بعد از تعیین تکلیف زمین ، در همکاری با وزارت راه وشهرسازی کاربری زمین‌های معرفی شده نیروهای مسلح تعیین و پس از آن احداث واحدهای جدید در همکاری دو وزارتخانه آغاز خواهد شد . هم اکنون ظرفیت تعاونی‌های نیروهای مسلح مناسب است و کار را به سرعت پیش می‌برند .

    وی با یادآوری اینکه فاصله جلسات شورای عالی مسکن کم شده که نویدبخش اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن است ، توضیح داد : در هر جلسه ، موضوعات مختلفی با اولویت مطرح می‌شود که در این جلسات تامین مسکن اقشار کم درآمد مطرح و بررسی می‌شود تا موانع پیش رو برداشته شود . در جلسه چهاردهم شورای عالی مسکن عملیات بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن برای اعضای هیات علمی‌ها و همچنین بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح انجام شد.

    سادات از دیگر موضوعات محوری را که در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می شود، صنعت شهرها عنوان کرد و گفت : پیگیری صنعت‌شهرها با هدف مسکن کارگری در کشور آغاز شده است و هم اکنون به عدد ۱۴۰ هزار واحد در مسکن کارگری رسیده‌ایم.

    تامین مسکن خبرنگاران ، ورزشکاران و هنرمندان پیگیری می‌شود

    مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی همچنین از برنامه تامین مسکن خبرنگاران ، هنرمندان و ورزشکاران خبر داد و گفت : در خصوص مسکن کمیته امداد و بهزیستی تفاهم نامه ها امضا شده است تا مسکن این اقشار پیگیری شود .

    به گفته سادات ، عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می دهد . تشکیل ۱۵ جلسه شورای عالی مسکن یک رکورد است و نشان از تلاش دولت و مدیران برای تامین مسکن مردم است . در سال آینده شاهد افتتاح‌های بیشتری خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    نظرات کاربران