در حال بارگذاری ...
  • آماده باش کامل یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان در تعطیلات نوروز

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت‌ می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : به منظور پیشگیری و رفع تصرفات احتمالی در اراضی ملی ، نیروهای یگان حفاظت اراضی استان ، ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند .

    علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اینکه افراد سودجو معمولاً در ایام تعطیلات مثل نوروز ، آخر هفته‌ها ، چند روز تعطیلی متوالی را فرصتی برای دست‌درازی به زمین‌های ملی و دولتی می‌بینند ، اظهار کرد : یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ به‌ صورت آماده باش کامل با راه‌اندازی واحدهای گشت محسوس و نامحسوس در خدمت مردم عزیز استان است .  

    وی افزود : موضوع حفاظت از عرصه‌های ملی که یکی از وظایف اصلی این اداره کل است تعطیلی ندارد و در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام‌ می‌شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه نیروهای یگان حفاظت اراضی ملی استان اصفهان آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند ، گفت : این اداره‌کل با بهره‌گیری و استفاده از نیروهای انسانی هوشیار و آگاه ، با ایمان و زبده ، هیچ‌گونه اغماض در بحث زمین خواری برای افراد سودجو قائل نیست .  

    وی خاطرنشان کرد : در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت‌ می‌گیرد .  

    قاری قرآن عنوان کرد : از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت اراضی ملی اطلاع دهند . 




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران