در حال بارگذاری ...
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : صدور بیش از چهار هزار و ۳۲۳ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان در دولت سیزدهم بیانگر این است که نوسازی مسکن بافت فرسوده این استان رشد چشمگیری داشته است .

    مهدی ملک اظهار کرد : دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت خود ، توجه ویژه‌ای به نوسازی بافت فرسوده داشته است . در این راستا ، برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه تسهیلات ، تسهیل صدور مجوزها ، آموزش مالکان و ساکنان بافت فرسوده و تبیین بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی اجرا شد .

    ملک ادامه‌ داد : در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه رشد نوسازی مسکن در بافت فرسوده در دولت سیزدهم دلایل مختلفی دارد ، گفت : یکی از این دلایل آگاهی یافتن مردم به مزایا نوسازی در بافت فرسوده‌ است . این مزایا شامل افزایش ایمنی ، بهبود کیفیت زندگی و افزایش ارزش سرمایه‌گذاری است .

    ملک همچنین تصریح‌ کرد : در ماه‌های اخیر ، همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان ، آیین بهره‌برداری از هزار و ۷۲۰ واحد نوسازی شده مسکن در بافت‌های فرسوده شهری این استان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد . این واحدها در شهرهای گرگان ، آزادشهر ، علی‌آباد ، فاضل‌آباد ، کلاله ، بندر گز ، گرگان ، گنبد ، خان‌بین و رامیان به بهره‌برداری رسید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین ...

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تا کنون در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی در محلات بازآفرینی شهری استان افتتاح شده است .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران