در حال بارگذاری ...
  • رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده شکسته شد

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار کیلومتر دیگر را کارسازی کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون با تکیه بر ابتکار و خلاقیت کارکنان خود توانسته با کمترین هزینه در مسیر اهداف شرکت گام بردارد و از شما می‌خواهم که باز هم ابتکار عمل به خرج دهید تا سال آینده با توان بیشتری راه خود را ادامه دهیم .

    محمد آیینی در دیدار صمیمانه پایان سال با کارمندان این شرکت ضمن قدردانی از زحمات کارکنان ، ابتکار عمل را مهم‌ترین عامل پیشبرد اهداف شرکت برشمرد و گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون با تکیه‌بر ابتکار و خلاقیت کارکنان خود توانسته با کمترین هزینه در مسیر اهداف شرکت گام بردارد و از شما می‌خواهم که باز هم ابتکار عمل به خرج دهید تا سال آینده با توان بیشتری راه خود را ادامه دهیم .

    وی ضمن تقدیر از زحمات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌ها در اجرای بسته‌های تشویقی تأکید کرد : آنچه می‌تواند این ساختار اداری بوروکراتیک را جان بدهد و بهره‌وری را افزایش دهد ، همین ابتکار عمل و خلاقیت در انجام کارهاست .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده شکسته شد ، اظهار کرد : در اولین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد بود اما اکنون این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این ۲۵۰ هزار واحد در ۷۳ هزار نقطه واقع شده‌ است ، تصریح‌ کرد : باید در حوزه کیفی کار نیز ورود پیدا کرده و کیفیت نوسازی را ارتقا دهیم .

    آیینی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده‌ است ، عنوان کرد : طی یک ماه اخیر ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شده‌ است و چنانچه هر ماه ۱۲.۵ هزار واحد صدور پروانه ثبت شود ، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی را بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها برشمرد و گفت : تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند و سال آینده سند دار کردن اراضی عادی را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم .

    وی محرومیت زدایی را یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران برشمرد و عنوان کرد : در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار کیلومتر دیگر را کارسازی کنیم .

    آیینی با اشاره به اینکه سال گذشته دو پویش «بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی» و «نهال نو خانه نو - با دست تو برای تو» را با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها برگزار کردیم ، ادامه‌ داد : سال آینده نیز طرح شهید باکری را به‌شکل کمی و کیفی اجرا خواهیم کرد . اهداف کمی طرح شهید باکری عبارتند از تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی مسکن که در این طرح عملیات نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال آتی کلید می‌خورد. بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ، اعطای ۵۰ هزار فقره اسناد تصرفی و عادی ، شتاب بخشی به نوسازی مسکن با محوریت محرومیت زدایی در قالب برنامه جامع اقدام مشترک و آموزش شغلی ۵۰ هزار نفر از ساکنان محلات هدف از دیگر برنامه‌های این طرح به‌شمار می‌رود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش کیفی طرح شهید باکری اشاره کرد و توضیح داد : پایش مردمی پروژه‌های محرومیت زدایی و نوسازی مسکن از طریق نرم‌افزار، تدوین و ابلاغ بسته نما و منظر در بافت فرسوده شهری ، تدوین بسته تشویقی تاریخی و اجرای طرح کلید به کلید از دیگر اهداف این طرح است .

    وی همچنین ابراز امیدواری کرد ؛ سال آینده همکاری با شهرداری‌ها افزایش یابد و شهرهای بیشتری بسته تشویقی را اجرا کنند و با همدلی و همراهی به‌سوی کاهش محرومیت و کاهش بافت‌های ناکارآمد و فرسوده گام برداریم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران