در حال بارگذاری ...
  • شعار مشارکت مردم در تولید مسکن تحقق می یابد

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : یکی از مصادیق شعار سال جدید مشارکت مردم در تولید مسکن است که با واگذاری زمین به متقاضیان و ساخت توسط خودشان ، این امر تحقق و سرعت می یابد .

    حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : در طرح نهضت ملی مسکن قم بیش از ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که بخشی از این واحدها توسط دولت و بخشی توسط مشارکت مردم ساخته می شود . در سایت های نهضت ملی مسکن استان مانند پرنیان و قنوات ، که خانه ها به صورت یک طبقه حیاط دار احداث می شود،برای مشارکت بیشتر مردم در فرآیند ساخت مسکن ، به افراد زمین واگذار می شود تا متقاضی اقدام به ساخت نماید .

    زنجیرانی گفت : در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    وی با اشاره به سیاست نوسازی بافت فرسوده و مشارکت مردم در اجرای این هدف توضیح داد : همچنین ساکنان بافت فرسوده قم با دریافت مشوق های شهرسازانه و تسهیلات کم بهره بانکی ، می توانند اقدام به نوسازی واحد فرسوده خود نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد : خط مشی این اداره کل در سال جدید ، همچون سال قبل حضور و مشارکت فعالانه مردم در امر ساخت مسکن است و حذف یا کاهش موانع نیل به این هدف ، در دستور کار خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم از احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری این استان خبر داد . ...

    |

    نظرات کاربران