در حال بارگذاری ...
  • آغاز نوسازی و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم در سال جدید

    سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی شرکت بازآفرینی شهری در تمامی حوزه‌های تحت‌مسئولیت در ترویج و جلب مشارکت مردم بوده و اساس کار خود را در دولت سیزدهم در اجرای رهنمودهای عملیاتی مقام معظم رهبری بر این موضوع قرار دادیم که شعار سال نیز تاییدی بر سیاست‌های شرکت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه واحدهای در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۵۰ هزار واحد گذشت ، برنامه‌های اجرایی شرکت را در سال جدید با توجه به شعار سال تشریح کرد .

    محمد آیینی برنامه سال جدید شرکت را با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تشریح کرد .

    آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد و بهره‌برداری از ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جدید

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شرکت بازآفرینی در اجرای طرح شهید باکری با هدف جهش تولید و دستیابی به رشد حداقل ۵۰ درصدی در تولید مسکن و  تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار و محرومیت‌زدایی کالبدی و توانمندسازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری ، عملیات احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در محدوده‌های هدف و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت واقعی و حداکثری مردم را در برنامه دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی شرکت بازآفرینی شهری در تمامی حوزه‌های تحت‌مسئولیت در ترویج و جلب مشارکت مردم بوده و اساس کار خود را در دولت سیزدهم در اجرای رهنمودهای عملیاتی مقام معظم رهبری بر این موضوع  قرار دادیم که شعار سال نیز تاییدی بر سیاست‌های شرکت است .

    اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین

    معاون وزیر راه و شهرسازی مدیریت اجرای طرح کلید به کلید یا کلید به زمین را از دیگر برنامه‌های امسال شرکت عنوان کرد و افزود : جلب مشارکت سازندگان بخش خصوصی در احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی بر روی اراضی شرکت ، پیگیری سند دار کردن ۵۰ هزار فقره املاک با اسناد عادی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری ، اتمام ۵۰۷ هزار پروژه زیربنایی و روبنایی باقیمانده و شروع ۱۵۰ پروژه در قالب برنامه اقدام مشترک و آموزش ۵۰ هزار نفر در قالب ارتقا شغلی ساکنان محلات هدف اجرایی می‌شود .

    تدوین و اجرای بسته طراحی نما

    آیینی تاکید کرد : فراهم کردن ساز و کار پایش مردمی تمامی عملیاتی بازآفرینی شهری ، تدوین و اجرای بسته تشویقی طراحی نما در جهت ترویج معماری ایرانی - اسلامی و تدوین و اجرای بسته تشویقی در بافت‌های تاریخی از جمله برنامه‌های کیفی است که برای امسال در بافت‌های هدف بازآفرینی اجرایی می‌شود .

    نوسازی واحدهای مسکونی شهری از ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد

    وی توضیح داد : هم اینک نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده از ۲۵۰ هزار واحد عبور کرده است . بسته تشویقی نوسازی در ۵۱۶ شهر اجرا شد که در ۳۰۱ شهر بسته تشویقی مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در ۲۱۵ شهر بسته تشویقی بومی سازی شده در حال اجراست .

    وی اظهار امیدواری کرد تا در سال جدید سیاست‌های تدوین شده شرکت ۱۰۰ درصد تحقق یابد .




    مطالب مرتبط

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از آمادگی آن صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری ایران در اجرای طرح کلید به کلید خبر داد ...

    |

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    نظرات کاربران