در حال بارگذاری ...
  • سال ۱۴۰۳ ؛ افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده به کمک شهرداران و حلقه‌های میانی

    برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صدها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم ، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شهرداران و حلقه‌های میانی شهری خواست در سال ۱۴۰۳ با هم پیمان شدن برای نوسازی در بافت‌ها و با عزم جدی و مصمم وارد میدان عمل شوند .

    حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : اگرچه قریب به هشت شهرداری تاکنون برای بومی کردن بسته‌های تشویقی شهرسازانه در استان تهران وارد عمل شده‌اند اما درخواست ما از شهرداری‌ها این است تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ارسال مستندات و مدارک خود به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام کنند تا هر چه سریع‌تر این بسته‌ها به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد .

    وی تصریح‌ کرد : همچنین برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صدها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم ، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند .

    جنتی گفت : عمده مالکان واحدهای فرسوده از توان مالی مناسبی برای نوسازی واحدهای فرسوده خود برخوردار نیستند و به واقع حلقه‌های میانی یا همان حلقه‌های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه گران فراهم کنند .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    نظرات کاربران