در حال بارگذاری ...
  • اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در ۵۱۶ شهر

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ ارایه کرد .

    محمد مهدی نوروزیان گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت : با پیگیری مستمر و مجدانه همکاران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در مجموع در ۵۱۶ شهر در ۳۰ استان بسته تشویقی ۱۹ بندی اجرایی شده‌ است . همچنین ۲۱۵ شهر در ۲۴ استان نیز بسته بومی خاص خودشان را تدوین و مصوب کرده‌اند و در حال اجرای بسته خاص خود هستند . انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهرها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری ، افزایش یابد .

    تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی

    نوروزیان تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی را از دیگر اقدام‌های این دفتر در سال جاری برشمرد و گفت : محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    وی ادامه‌ داد : تاکنون در ۱۴۶ شهر ، ۵۹ هزار و ۴۰۰ هکتار محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی و در ۶۳۸ شهر ، ۷۵ هزار و ۳۷۵ هکتار بافت‌های ناکارآمد میانی شناسایی شده‌ است . همچنین محدوده بافت‌های تاریخی در ۲۰۱ شهر به مساحت ۳۲ هزار و ۷۳۴ هکتار تدقیق شد. علاوه بر این طی سال ۱۴۰۲ ، محدوده‌ها و محلات هدف در ۷۹ شهر بر اساس شاخص‌های جدید (مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۱۰/۰۳/۱۴۰۰) شناسایی شده‌ است .

    گزارش عملکرد تهیه طرح‌های بازآفرینی شهری

    وی افزود : طی سال جاری ۴۲ طرح بازآفرینی شهری با اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای در کل کشور به اتمام رسیده و اعتبارات لازم جهت تهیه ۱۰۱ طرح بازآفرینی از محل منابع داخلی شرکت بازآفرینی شهری پیش بینی و به استان‌ها ابلاغ شده‌ است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران