در حال بارگذاری ...
  • تدوین برنامه جامع اقدام مشترک برای ۲۰۲۸ محله در ۲۹۷ شهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت‌های این دفتر برشمرد و توضیح داد : در دولت سیزدهم جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری برگزار شد که مصوبات جهت ابلاغ و اجرا به تایید رییس جمهور نیز رسید .

    منصور استادی گزارشی از اقدام‌های شاخص این دفتر در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد .

    استادی پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت‌های این دفتر برشمرد و توضیح داد : در دولت سیزدهم جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری برگزار شد که مصوبات جهت ابلاغ و اجرا به تایید رئیس جمهور نیز رسید .

    وی در ادامه آماری از برگزاری جلسات ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری و تصویب برنامه اقدام مشترک ارائه کرد و گفت : در سال جاری ۱۴۴ جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها ، ۶۷۲ جلسه ستادهای بازآفرینی شهرستان و ۳۸۰ کارگروه تخصصی برگزار شده‌ است .

    استادی ادامه‌داد : در فرآیند این جلسات برنامه اقدام مشترک محلات هدف در ۲۹۷ شهر ، ۲۰۲۸ محله (۷۱۹ محله سکونتگاه غیررسمی ، ۱۰۱۰ محله بافت فرسوده و ۲۹۹ محله تاریخی) با سهم آورده ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دستگاه‌های عضو ستاد در ستادهای شهرستان تایید و در ستادهای استانی تصویب شده‌ است .

    راه اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری

    مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، طراحی و راه اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری را یکی دیگر از اقدام‌های مهم این دفتر عنوان کرد و گفت : با راه‌اندازی این سامانه به ۳۵ اداره کل و ۶۸۳ شهرداری شهرهای دارای محدوده مصوب به‌منظور ثبت مصوبات جلسات ستادها ، برنامه و عملکرد در حوزه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی محلات و توانمندسازی ساکنین و ثبت اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده در محدوده‌های هدف ، دسترسی داده‌ شده‌ است .

    صدور سند رسمی مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی

    وی ادامه داد : در قالب‌بند «ک» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند «م» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ هزار و ۵۱ پرونده در سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل و هزار و ۳۲۸ فقره سند صادر شده‌ است . در این زمینه لایحه ساماندهی اراضی تصرف واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی در کمیسیون زیربنایی ، صنعت و محیط زیست هیئت دولت در دست بررسی و تصویب است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران