در حال بارگذاری ...
  • برگزاری ۵ دوره آموزشی برای مهندسان با موضوع ایمنی ساختمان ها در برابر حریق

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برگزاری ۵ دوره آموزشی در موضوع ایمنی ساختمان‌ها در برابر حریق در طول سال۱۴۰۲ در همکاری با سازمان آتش نشانی خبر داد .

    سعید بختیاری گفت : در سال گذشته ۵ دوره تخصصی مهندسی آتش توسط مرکز در پنج موضوع مختلف در همکاری با سازمان آتش نشانی برگزار شد .

    عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ادامه‌ داد : دوره طراحی راه‌های خروج برای مهندسان معمار و مهندسان عمران ، دوره آموزشی طراحی سیستم‌های کشف و اعلام حریق برای مهندسان برق ، دوره آموزشی محاسبات و طراحی کنترل دود برای مهندسان مکانیک ، دوره آموزشی محاسبات و طراحی سیستم‌های اطفای حریق برای مهندسان مکانیک و دوره پوشش‌های محافظت کننده سازه‌های فولادی در برابر آتش در مرکز تحقیقات و سازمان آتش نشانی تهران در سال ۱۴۰۲ برگزار شد .

    بختیاری برگزاری این آموزش‌ها را ضرورتی برای مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد و افزود : هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    وی توضیح داد : با توجه به کمبودهای آموزشی در دانشگاه‌ها در اینگونه زمینه‌های تخصصی و توسعه مقررات در سال‌های اخیر ، این آموزش‌ها برای ارتقای مهندسی و صنعت ساختمان و نظام مهندسی کشور بسیار مؤثر است و به مهندسین برای درک بهتر مقررات و پیاده‌سازی آن در محاسبات ، طراحی و نظارت کمک فراوانی می‌ کند و در نهایت به افزایش سطح ایمنی ساختمان‌ها و شهروندان در برابر آتش منجر خواهد شد .

    به گفته وی ، در رشته تخصصی ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش ، آیین‌نامه‌های تخصصی نیز در چند سال اخیر تدوین و منتشر شده‌است و بسیاری از مطالب آموزشی ، علاوه بر مبحث سوم مقررات ملی و کنترل ساختمان ، محتوای این آیین‌نامه‌های تخصصی بوده که توسط مرکز تدوین شده و به‌صورت مدرک پشتیبان مقررات و یا به‌عنوان ضوابط سازمان برنامه و بودجه منتشر شده‌است .




    مطالب مرتبط

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    نظرات کاربران