در حال بارگذاری ...
  • آماده اجرای طرح کلید به زمین در سطح استان تهران هستیم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تقدیر از اقدام طرح کلید به کلید شهرداری صالحیه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ از آمادگی برای اجرای این طرح توسط شهرداری‌های استان تهران و این اداره کل طی سال جاری خبر داد .

    حسین جنتی با اعلام اینکه ساکنان بافت‌های فرسوده استان می‌توانند از تسهیلات طرح کلید به کلید یا کلید به زمین برخوردار شوند از اقدام خوب شهرداری صالحیه و شورای‌شهر این شهرستان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد و گفت : وجود ۲۴۸ هزار بنای ناپایدار در استان تهران زنگ خطر برای تمام مسئولان و به‌ویژه شهرداران است و می‌بایست این بناهای ناپایدار که در محدوده‌های هدف واقع شده‌اند هر چه سریع‌تر نوسازی شوند .

    جنتی با بیان اینکه اقدامات خوبی از طرف مسئولان استان تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شده‌ است ، تأکید کرد : اکنون استان تهران جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌ است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : برای به سرانجام رسیدن این طرح ؛ طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه ؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌ است .

    وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین ، خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد . از جمله شهرهای پیشرو در این خصوص شهر صالحیه است که زمان صدور پروانه در این شهر به یک هفته تقلیل یافته است و دومین شهر کشور در اجرای طرح کلید به کلید و اولین شهر استان در این خصوص است که امید داریم سایر شهرداران نیز به این جریان ملحق شوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

    |

    بهترین حالت نوسازی به لحاظ برنامه ریزی فضاهای شهری و خدمات رسانی دستگاه‌های خدمت رسان آب ، برق و گاز مربوط به بافت‌های شهری داخل محدوده‌های شهری است و نوسازی و ساخت و ساز مسکن با احتساب تمام این شرایط در بافت‌های فرسوده بهترین حالت از نوسازی شهری است .

    |

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    نظرات کاربران