در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن استان قم در ۱۲ سایت دنبال می شود

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت : هم اینک در ۱۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در این استان روند آماده‌سازی و احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی در دست انجام است .

    حسین زنجیرانی فراهانی در جلسه شورای مسکن استان قم ، اظهار کرد : اراضی ۵۶۰ ، ۲۲ ، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در شهرک پردیسان ، شهرک شهید سلیمانی در منطقه چهار قم ، به همراه سایت های پرنیان ، طایقان ، سلفچگان ، دستجرد ، قنوات ، کهک و جعفریه ۱۲ سایت تولید مسکن قم هستند . در تمامی سایت‌های مسکن قم عملیات آماده‌سازی در حال انجام است و تلاش می‌شود این روند قم تا پایان سال نهایی شود .

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات جلسات شورای مسکن قم طی سال گذشته اجرایی شده‌ است ، اضافه کرد : قم در حوزه پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشوری قرار دارد .

    زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه عملکرد قم در تامین و واگذاری مسکن روستایی ضعیف برآورد می‌شود ، گفت : در سطح روستاهای استان باید ۱۵ هزار واحد تامین زمین شود که تاکنون فقط چهار هزار زمین واحد در سایت طایقان محقق شده‌ است .

    وی با اشاره به ضرورت توجه به واگذاری و تامین زمین روستایی در طرح نهضت ملی مسکن ، افزود : علی‌آباد و جنت‌آباد از مهم‌ترین روستاها جهت تامین زمین مسکن ملی است .

    وی همچنین با اشاره به روند صدور سند مالکیت واحدهای نهضت ملی مسکن ، گفت : پیش‌نویس صدور مالکیت برای افزون بر ۳۶ هزار واحد این طرح قطعی شده و به‌تدریج در حال صدور است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت : علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .




    مطالب مرتبط

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران