در حال بارگذاری ...
  • استان قم به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شده است

    بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار قم گفت : در پهنه استان قم حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که این امر قم را به کارگاه ساخت مسکن تبدیل کرده‌ است .

    سید محمد آقامیری در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن استان ، در ۱۲ جبهه و سایت در حال اجراست . در سایت ۵۶۰ هکتاری در مجاورت شهرک پردیسان، ۳۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که از زمان شروع پروژه تا به امروز از پیشرفت و سرعت قابل قبولی برخوردار بوده است .

    به گفته استاندار قم ، در سایت های ۱۷ ، ۲۲ و ۲۷ هکتاری پردیسان به ترتیب ۱۳۴۰ ، ۱۸۰۰ و ۱۷۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در دست ساخت است . پروژه شهرک شهید سلیمانی با ساخت ۵۲۰۰ واحد مسکونی از دیگر طرح‌های مرتبط با نهضت ملی مسکن استان است .

    رییس شورای تامین مسکن استان قم به سایت‌های ویلایی قم اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی ساخت ۷۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک اول سایت پرنیان و ۷۸۰۰ واحد در سایت قنوات و پنج هزار واحد در سایت طایقان به صورت خانه‌های یک طبقه حیاط دار برای متقاضیان از سال گذشته آغاز شده بود که هم اکنون در حال اجرا و پیشرفت است .

    آقامیری در خصوص سایر شهرستان‌های استان توضیح داد : در شهر کهک حدود ۴۰۰ واحد ، در شهر سلفچگان بیش از ۴۰۰ واحد ، در شهر دستجرد نزدیک به ۵۰ واحد و در سایت جعفریه ۶۰۰ واحد مسکونی برای متقاضیان ساخته خواهد شد .

    وی با بیان این که در استان قم بیش از ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند تصریح کرد : بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد : ما به تعهد خود نسبت به مردم و متقاضیان مسکن پایبند هستیم و در سال جاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه نهضت ملی مسکن باید انرژی مضاعف و تلاش بیشتری از خود صرف کنند تا کام متقاضیان مسکن با تحویل خانه شان شیرین شود .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص ...

    |

    نظرات کاربران