در حال بارگذاری ...
  • مدل‌های مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن آسیب‌شناسی می‌شود

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نخستین نشست کارگروه مشارکت و انبوه‌سازی با هدف مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن و آسیب‌شناسی مدل‌های گذشته مشارکت ، در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد .

    ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل کارگروه مشارکت و انبوه‌سازی و برگزاری اولین نشست این کارگروه در این سازمان با هدف مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن خبر داد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : این کارگروه با دستور وزیر راه و شهرسازی و به منظور بررسی و آسیب‌شناسی مدل‌های گذشته مشارکت در ساخت مسکن و در راستای رسیدن به ایده‌های تازه در مشارکت با مردم برای تولید انبوه مسکن برگزار شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : سازمان ملی زمین و مسکن تجربیاتی در خصوص مشارکت در ساخت مسکن داشته که برخی از این تجربیات موفق بوده‌اند و باید در آینده از این تجربیات بهره برد .

    در این نشست علاوه بر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیران عامل صندوق ملی مسکن ، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، بانک مسکن ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ، سازمان نظام مهندسی کشور ، شرکت آزمایشگاه فنی و مکنیک خاک و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

    |

    تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

    |

    نظرات کاربران