در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در گیلان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری ازتامین زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد نهضت ملی مسکن خبر داد .

    در راستای تحقق و بررسی راهکارهای اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، دویست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان گیلان به ریاست فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه وشهرسازی استان و سایر اعضا در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد .

    محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری ، مسکن را یکی از کلان پروژه‌های دولت و نظام دانست و اظهار کرد : همه دستگاه‌ها مکلفند در اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند .

    وی کل ثبت نامی‌های استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی دانست و افزود : ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی مؤثر داریم که از این تعداد ، ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی دارای چهار شرط بودند و تایید نهایی شدند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان را ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد دانست و عنوان کرد : این تعداد واحد شامل ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی ، ۳۶۰۲ واحد در بخش مسکن خود مالک ، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵۱۴۶ واحد در بخش بازآفرینی شهری است .

    وی از تأمین زمین برای ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد خبر داد و بیان کرد : شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، کمیته‌امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تأمین شد .

    وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی ، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد (انبوه‌ساز) و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن ، یادآور شد : ۳۴۹۰ واحد نیز با روش‌های نوین و در قالب صنعتی سازی در دست ساخت است .

    فلاحتگر تعداد کل ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۱۳۷ خانوار دانست و اظهار کرد : ۹۵۸ خانوار تایید نهایی شده‌اند و برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است .




    مطالب مرتبط

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

    |

    وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عزمی جدی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره داشته است که مهمترین اقدام در سال ۱۴۰۰ ، تدوین طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها با همکاری مجلس شورای اسلامی بود . این طرح در روزهای اخیر بعد از رفت برگشت‌ها برای رفع اشکالات و ...

    |

    در شهرستان سمنان هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای سایر متقاضیان شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان جانمایی شده است .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    نظرات کاربران