در حال بارگذاری ...
  • عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ برای حوزه مسکن است .

    مهرداد بذرپاش در مراسم دیدار نمایندگان تشکل‌ها ، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی با رئیس جمهور که شامگاه جمعه برگزار شد ، به اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت : در پروژه مسکن مهر که یکی از کلان‌پروژه‌های خوب کشور در حوزه مسکن بوده است ، ۸ هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته بود این در حالی است که امروز در قالب نهضت ملی مسکن ۵۵ هزار هکتار در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی ، زمین ، وارد فرایند ساخت مسکن شده که در طول تاریخ پس از انقلاب اقدامی کم‌سابقه است .

    رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در سال ۱۴۰۲

    وزیر راه و شهرسازی همچنین به ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار مسکن در حال ساخت اشاره کرد و گفت : رشد تولید مسکن از منفی ۱۵ و منفی ۱۳ در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به مثبت ۴.۸ در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، رسیده است .

    راه‌اندازی سامانه خودنویس و حذف واسطه در قرارداد موجر و مستاجر

    بذرپاش در ادامه به ۴۸۸ هزار مسکن روستایی در حال ساخت ، راه‌اندازی سامانه خودنویس برای حذف واسطه در قرارداد موجر و مستاجر ، ساماندهی مشاورین املاک و همچنین عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد .

    در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد ، انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها ، اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل ، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی ، هیئات مذهبی دانشجویی ، بسیج دانشجویی ، جامعه اسلامی دانشجویان ، کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ، گروه‌های جهادی دانشجویی ، نشریات دانشجویی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت مردم در جهش تولید ، مشکلات حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی ، ضرورت تخصص‌گرایی در نظام اجرایی کشور ، بهره‌گیری از دیپلماسی علمی با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های علمی - دانشجویی ، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ، لزوم اجرای کامل سامانه جامع تجارت با هدف مقابله با قاچاق کالا ، اصلاح فرایند جذب اعضای هیئات علمی ، استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی و دانشجویی در مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین اصلاح رویکردهای فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس پرداختند .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران