در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از ۱۵۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های ناکارآمد شهری تا پایان سال جاری

    در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می شود و نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ضرورت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن در این بخش خبر داد و گفت : باید تا پایان امسال ۱۵۰ هزار واحد نوسازی مردمی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری به بهره‌برداری برسد .

    دومین نشست هم‌اندیشی محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با کارکنان شرکت در سال جدید با موضوع بررسی شیوه‌های تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد .

    آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : سال ۱۴۰۳ ، سال پرکاری در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود و با تلاش ، همیاری و همدلی کلیه کارکنان شرکت امسال نسبت به سال گذشته توفیقات بیشتری بدست خواهیم آورد .

    نوسازی واحدهای مسکونی با تقویت نقش مردمی تحقق می‌یابد

    آیینی با اشاره به اینکه امسال برای نوسازی مساکن ناپایدار و لرزان مجاهدت بیشتری نیاز است ، گفت : در نوسازی بناهای ناپایدار مردم نقش اساس و جدی دارند و باید بسترهای مناسب در این رابطه را فراهم کنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع ترویج در حوزه بازآفرینی شهری را بسیار مهم خواند ، اظهار کرد : چاره‌ای جز ابتکار و خلاقیت در اطلاع‌رسانی در این رابطه نداریم و باید تلاش کنیم در حوزه بازآفرینی نقش مردم و شهرداری‌ها بیش از پیش پررنگ‌تر شود .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی در هر ماه یک رویداد مسکنی در استان‌ها شاهد خواهیم بود ، گفت : در این رابطه حوزه بازآفرینی شهری نیز نقش فعال و حضور جدی در ‌این رویدادها خواهد داشت .

    آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در اراضی شرکت بازآفرینی شهری

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور و توسط مردم است ، گفت : باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری امسال کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی برروی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص به پایان رساندن عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه بازآفرینی شهری (خدمات زیربنایی و روبنایی) در سراسر کشور گفت : در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می شود و  نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت .

    آیینی در پایان سخنانش از همایش بزرگ حلقه‌های میانی (سر حلقه‌های گروه‌های جهادی) در اردیبهشت ماه امسال خبر داد ، گفت : با برگزاری این همایش شبکه بازآفرینی شهری رسما شکل خواهد گرفت و تا پایان مهرماه امسال مانور یا پویش چهره به چهره با عناوین تشریح "بسته‌های تشویقی ، تسهیلات نوسازی بانکی ، نحوه اخذ پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده ، نحوه تجمیع با همسایگان و سازندگان و پایش و نظارت" با محوریت دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت برگزار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    با افتتاح ۲۶۰ واحد نوسازی شده در اردبیل ، مجموع افتتاح‌های واحدهای نوسازی شده در دولت سیزدهم و در بافت‌های فرسوده شهری به ۵۴ هزار و ۶۰۱ واحد می‌رسد .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران