در حال بارگذاری ...
  • تصویب بازنگری طرح تفصیلی شهر چناران پس از ۱۲ سال انتظار

    با توجه به رایزنی‌های انجام شده توافقات لازم با موقوفه در راستای تأمین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طرح بازنگری طرح تفصیلی شهر چناران پس از ۱۲ سال انتظار به تصویب  کمیسیون ماده ۵ رسید.

    وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی و دبیر کمیسیون ماده ۵ استان گفت : در جلسه امروز که به ریاست جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان برگزار شد ، بازنگری طرح تفصیلی که مدت‌ها دچار مشکل شده بود بررسی و به تصویب نهایی رسید ، به این ترتیب انتظار ۱۲ ساله مردم چناران پایان یافت .

    داعی اظهار داشت : با توجه به رایزنی‌های انجام شده توافقات لازم با موقوفه در راستای تأمین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت .

    گفتنی است چناران در ۵۰ کیلومتری شمال غرب مشهد ، دارای ۹۴۹ هکتار مساحت و طبق آخرین سرشماری جمعیتی سال ۹۵، ۵۳۸۷۹ نفر جمعیت در ۱۳ محله است که از مهم‌ترین دلایل بازنگری طرح تفصیلی می‌توان به رفع مشکلات مردم از لحاظ کمبود خدمات عمومی ، تراکم بالا ، شناسایی و نوسازی بناهای ناپایدار ، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    مدل‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که سعی داشته و داریم تا بهترین مدل را برای هر شهر انتخاب کنیم .

    |

    نظرات کاربران