در حال بارگذاری ...

۵۱ روستای هرمزگان جهت ساخت مسکن ملی زمین دریافت می‌کنند

با توجه به تأکید استاندار بر عمل کردن دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود طبق نشست‌های پیشین ، در هفت روز آینده باید تکلیف ۵۱ روستای بلاتکلیف در شهرستان‌های میناب ، بندرعباس ، بندر خمیر ، سیریک و رودان برای تأمین زمین مشخص شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در هفته آینده تکلیف ۵۱ روستای بلاتکلیف در شهرستان‌های میناب ، بندرعباس ، بندر خمیر ، سیریک و رودان برای تامین زمین مشخص شود .

عباس کمالی در نخستین نشست شورای مسکن استان هرمزگان که به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، در راستای تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن برخی روستاها اظهار کرد : با توجه به تأکید استاندار بر عمل کردن دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود طبق نشست‌های پیشین ، در هفت روز آینده باید تکلیف ۵۱ روستای بلاتکلیف در شهرستان‌های میناب ، بندرعباس ، بندر خمیر ، سیریک و رودان برای تأمین زمین مشخص شود .

در ادامه این جلسه پس از ارائه توضیحات تکمیلی توسط مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان ، حاضرین به‌بیان نقطه نظرات خود پرداختند و به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد .

مهدی دوستی استاندار هرمزگان همچنین با گلایه از وضعیت احداث خوابگاه‌های دانشجویی ، گفت : احداث خوابگاه‌های دانشجویی یکی از مهمترین تعهدات دولت سیزدهم به مردم است و دانشگاه‌ها با کم‌کاری در این بخش ضعیف‌ترین عملکرد را دارند .

وی افزود : سه دانشگاه هرمزگان ، علوم پزشکی و آزاد ضعیف‌ترین عملکرد را در پیگیری نهضت ملی مسکن داشته‌اند و این کم کاری و بی تفاوتی نسبت به تعهدات دولت در سایر امور دانشگاه‌ها تأثیر خواهد داشت و مراتب به وزیر علوم اطلاع داده خواهد شد .

تسهیل و تسریع در احداث مسکن مددجویی ، تأمین زمین برای واجدین شرایط دریافت زمین در قانون جوانی جمعیت، تکمیل منازل مددجویان بهزیستی ، تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر بندرلنگه، ارائه برنامه زمان‌بندی احداث و بررسی نقشه خوابگاه‌های دانشجویی همچنین حل مشکلات تعاونی‌ها از دیگر موضوعات در شورای مسکن بود که مورد بررسی قرار گرفت .




مطالب مرتبط

در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

|

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

|

در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

|

هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

نظرات کاربران