در حال بارگذاری ...
  • ایجاد کارگروه ویژه برنامه ریزی برای تولید مسکن در استان گلستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ای با حضور هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان برگزار شد ، از ایجاد کارگروه مشترک با حضور اعضایی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان و شهرداری های گرگان و گنبد کاووس بمنظور برنامه ریزی برای تولید و عرضه بیشتر مسکن در استان خبر داد .

    جلسه‌ مشترک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان در راستای بررسی مسائل و مشکلات حوزه ساخت مسکن وضعیت ساخت پروژه‌های مسکن استان برگزار شد .

    مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت : به‌منظور برنامه ریزی بهتر برای تولید و عرضه بیشتر مسکن در گلستان کارگروهی با حضور فعالان صنعت ساختمان استان تشکیل‌می‌شود .

    وی افزود : این کارگروه متشکل از اعضایی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، هیئت مدیره انجمن انبوه سازان و شهرداری‌های گرگان و گنبد کاووس خواهد بود .

    ملک از همکاری اداره کل راه و شهرسازی با سازندگان گلستانی خبر داد و اظهار کرد : انبوه سازان گلستانی می‌توانند پیشنهادات خود را در خصوص تدوین بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی بومی سازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری استان به‌منظور تولید مسکن در این محلات ارائه کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این طرح در کمیسیون ماده پنج استان مصوب خواهد شد، گفت: این اقدام می‌تواند ساخت و ساز مسکن در در بافت‌های فرسوده را تسریع کند . همچنین انبوه سازان گلستانی می‌توانند در ساخت پروژه‌های مسکن استان که بر اساس تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف احداث خواهد شد، مشارکت کنند.

    کمبود منابع مالی مشکل اصلی انبوه سازان گلستانی

    سید محمد مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان و گلستان نیز در این جلسه مهمترین معضل ساخت مسکن در استان را کمبود منابع مالی و منابع گران قیمت عنوان کرد و گفت : مهمترین معضل ساخت مسکن توسط انبوه سازان گلستانی کمبود تسهیلات بانکی است .

    مرتضوی ادامه‌ داد : اعضای انجمن انبوه سازان گلستان تمایل زیادی برای همکاری و مشارکت در ساخت پروژه‌های مسکن استان دارند و می‌توانند در بافت‌های فرسوده گلستان نسبت به همکاری با اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند .

    در ادامه این جلسه سایر اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان نسبت به شرح اقدامات و بیان موانع موجود در حوزه ساخت مسکن سخن گفتند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    نظرات کاربران