در حال بارگذاری ...
  • احداث بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در استان خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، احداث بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین از ابتدای دولت تاکنون در استان خوزستان ساخته شده است .

    نشست بررسی و رفع موانع مسکن محرومین به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ، میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و جمعی از مسئولین در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد .

    میثم آذرسا ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای محرومان اظهار داشت : سیاست‌گذاری کلان در تولید ، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد علاوه بر آن با توجه به اهمیت مسکن ملی در فضای عمومی این امر نیز به راه و شهرسازی نسبت داده می‌شود علاوه بر آن در پایش ضوابط، ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و طراحی و اجرای ساختمان‌های کشور تا سیاست گذاری کلان نقش دارد .

    وی افزود : در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است . در حال حاضر دولت در حال تأمین زمین است و بر اساس تسهیلات بانکی به متقاضیان سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود .

    خانچی در این نشست با اشاره به تاکیدات امام راحل و رهبر انقلاب در خصوص ساخت مسکن برای مستضعفان و محرومین گفت : با توجه به نگاه دولت مردمی سیزدهم به مسکن و خدمت رسانی به محرومین ، از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین احداث و واگذار گردیده است و هم اکنون بیش از ۲۷۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است .

    وی در ادامه با بیان اینکه بهبود بخشیدن وضعیت بافت‌های فرسوده در استان با توجه به شرایط موجود نیازمند کار جهادی است ، گفت : تشکیل ستاد بازسازی توسط بنیاد مسکن در برخی از مناطق از جمله بندر امام و … از جمله اقداماتی است که در استان برای بهبود وضعیت بافت فرسوده در حال انجام است .

    خانگی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای صدور سند مالکیت ساختمان های فاقد سند رسمی در مناطق کم برخوردار اظهار کرد : در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ، برای ساکنان محله ملاشیه سند مالکیت رسمی صادر می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اقدام در مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان باشیم .




    مطالب مرتبط

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    تعداد متقاضیان اولیه دریافت مسکن در استان بیش از ۲۸۲ هزار نفر بود در حالی که متقاضیان تایید نهایی شده، ۵۸ هزار نفر هستند که بخشی از آنها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر است .

    |

    با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان ، باید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود .

    |

    تمام تلاش مان این است که با تعامل و همگرایی کلیه مسئولان استانی این تعداد واحد مسکونی تعیین تکلیف شده و طرح مسکن مهر در استان به اتمام برسد .

    |

    نظرات کاربران