در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان از آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد .

مهرداد پورک با بیان اینکه آیین آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد : در این شهرستان ۳۷ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن از منطقه آزاد اروند ، تحویل و عملیات اجرایی آماده سازی آن آغاز شده است .

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ، بیان کرد : ۴۴۰ قطعه زمین در منطقه ۶۰ هکتاری ذوالفقاری تخصیص داده شده که ۳۵۰ قطعه از آن قرعه‌کشی و در حال واگذاری است .

پورک ادامه داد : ۹۰ قطعه باقیمانده نیز از طریق معاونت مسکن و ساختمان طی قرعه‌کشی مرحله بعد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان خواهد شد .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد : بر اساس قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر ، زمین یا واحد مسکونی بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک های اطراف ، شهرهای جدید یا شهرهای مجاور اختصاص دهد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همدلی مسئولان شهرستان پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان در موعد مقرر به سرانجام برسد .




مطالب مرتبط

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

با تمام توان پیگیر حل مسائل و مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و با وجود مشکلات مالی و اداری ، زمان زیادی را برای رفع این چالش‌ها داریم .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

نظرات کاربران