در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان از آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد .

    مهرداد پورک با بیان اینکه آیین آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد : در این شهرستان ۳۷ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن از منطقه آزاد اروند ، تحویل و عملیات اجرایی آماده سازی آن آغاز شده است .

    وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ، بیان کرد : ۴۴۰ قطعه زمین در منطقه ۶۰ هکتاری ذوالفقاری تخصیص داده شده که ۳۵۰ قطعه از آن قرعه‌کشی و در حال واگذاری است .

    پورک ادامه داد : ۹۰ قطعه باقیمانده نیز از طریق معاونت مسکن و ساختمان طی قرعه‌کشی مرحله بعد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان خواهد شد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد : بر اساس قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر ، زمین یا واحد مسکونی بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک های اطراف ، شهرهای جدید یا شهرهای مجاور اختصاص دهد .

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همدلی مسئولان شهرستان پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان در موعد مقرر به سرانجام برسد .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    نظرات کاربران