در حال بارگذاری ...
  • صدور پروانه ساخت ۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان قم

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم ، گفت : تاکنون پروانه ۲۰ هزار واحد این طرح در این استان صادر شده‌ است .

    حسین زنجیرانی فراهانی گفت : تاکنون پروانه ۲۰ هزار واحد این طرح در این استان صادر شده و در قالب این طرح حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

    وی ادامه داد : همچنین پیش‌نویس صدور پروانه ساخت ۳۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم نیز قطعی و به‌تدریج صادر خواهد شد .

    زنجیرانی فراهانی با اشاره به وضعیت قم در صدور پروانه‌های نهضت ملی مسکن ، یادآور شد : درصد پیشرفت صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن در قم ۳۰ درصد برآورد می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد : طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    وی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای این طرح ، خاطرنشان کرد : واحدهای مسکونی طرح فوق در استان قم در ۲ قالب ویلایی و آپارتمانی در حال احداث است .




    مطالب مرتبط

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران