در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف فوری یک‌هزار مترمربع اراضی ملی شهرستان شاهین شهر و میمه

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان شاهین شهر و میمه به مساحت یک‌هزار متر مربع خبر داد .

    سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد : اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .  

    وی افزود : بر این اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .  

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد : در کمتر از یک هفته اخیر ، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی شهرستان شاهین‌شهر و می‌مه شناسایی و از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد .  

    وی با بیان اینکه مساحت این اراضی یک‌هزار مترمربع بوده است گفت : ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که به بیت المال بازگردانده شد .  

    سرهنگ باقری عنوان کرد : یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد . 




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    اراضی رفع تصرف شده شامل زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان شاهین شهر و میمه و اراضی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان فریدن بوده است .

    |

    نظرات کاربران