در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند .

    میثم آذرسا در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

    وی اظهار کرد : در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    آذرسا خاطرنشان کرد: حجم متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به نسبت میزان تأمین زمین بسیار بیشتر است.

    میانگین ثبت نام متقاضیان در طرح جوانی جمعیت خوزستان ۴ برابر بیشتر از نرمال کشور است

    وی گفت: در استان خوزستان میانگین ثبت نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرمال کشوری و برش جمعیتی استان به نسبت جمعیت کشور، ۴ برابر بیشتر بوده است.

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد متقاضیان، مازاد بر پیش‌بینی‌های انجام شده بود، افزود: برنامه ما نسبت به تأمین زمین در سال گذشته مناسب بوده و آمار بالاتری از ابتدای برنامه داشتیم ولی حجم متقاضیان در حوزه جوانی جمعیت به اندازه‌ای زیاد بود که همچنان در حال تأمین زمین هستیم.

    آذرسا ادامه‌داد: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود.

    یادآور می‌شود، اسفندماه سال قبل ۳۰۰۰ قطعه زمین با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به خانواده‌های مشمول ماده چهار قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شد.

     




    مطالب مرتبط

    تامین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است . تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

    |

    تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

    |

    بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

    |

    بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در یک سال گذشته در خصوص اصلاح طرح‌های شهری اتفاقات خوبی در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رقم خورده و در حال حاضر ...

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    نظرات کاربران