در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان خوزستان

    ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین در دستور کار قرار دارد . یکی از مهمترین اولویت های کشور و استان مقوله مسکن است که با تمام توان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای تامین مسکن مردم تلاش خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نخستین جلسه شورای مسکن خوزستان در سال جاری چگونگی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در استان بررسی و وظایف دستگاه های خدمات رسان در پروژه های نهضت ملی مشخص شده و آخرین اقدامات در زمینه ساخت مسکن مورد بررسی قرار گرفت .

    نشست شورای مسکن استان به ریاست علی‌ اکبر حسینی‌ محراب استاندار خوزستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، فرمانداران و مسعود بیات منش ، مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر شورا و مدیران دستگاه های خدمات رسان استان برگزار شد و آخرین اقدامات در زمینه ساخت مسکن مورد بررسی قرار گرفت .‌

    مسعود بیات منش ، مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست گفت : ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین در دستور کار قرار دارد . یکی از مهمترین اولویت های کشور و استان مقوله مسکن است که با تمام توان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای تامین مسکن مردم تلاش خواهیم کرد .

    بیات منش اظهار کرد : بیش از ۲۸۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود که ساخت ۹۰ هزار واحد آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و مابقی در قالب ودیعه مسکن است .

    در ادامه علی‌ اکبر حسینی‌ محراب استاندار خوزستان گفت : زمین هایی برای متقاضیان در حال اختصاص است و ۵۴ هزار قطعه زمین به این منظور شناسایی شده و در حال آماده‌سازی است که بناست با تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان مراحل ساخت مسکن انجام شود .

    حسینی محراب افزود : مسکن بخش های متنوعی دارد .‌ از جمله بخش بافت فرسوده در داخل شهرها که با توجه به آماده بودن زیرساخت ها بهترین فرصت برای ساخت و ساز مسکن محسوب می‌شود و مردم با مشارکت دولت در ساخت مسکن مشارکت می‌کنند . یک بخش دیگر نیز حوزه روستایی است و تقریبا زمین در اختیار همه متقاضیان این بخش قرار گرفته است صد هزار واحد هم ویژه محرومین است که به عنوان مسکن حمایتی در دستور کار قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران