در حال بارگذاری ...
  • واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

    واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امتیاز نهضت ملی مسکن به هیچ وجه قابل فروش و انتقال نیست ، گفت : واحدهای مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود .

    سید احمد موسوی به افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام و امتیاز خود را در مشاورین املاک به صورت قولنامه ای واگذار می کنند اشاره کرد و افزود : واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا تحویل واحد قابل واگذاری نیست .

    موسوی در ادامه خاطرنشان کرد : واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد .

    وی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه ضمن تأکید بر همکاری و هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این مقوله تصریح کرد : شهروندان تا زمانی که بحث سند واگذاری ملک مورد نظر به شکل رسمی انجام نشده است ، از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری کنند .

     




    مطالب مرتبط

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران