در حال بارگذاری ...
  • اخذ مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی

    این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهرهای بجنورد ۳ مدرسه ، شیروان ۲ مدرسه ، اسفراین ۲ مدرسه ، فاروج ، جاجرم ، گرمه ، درق ، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می تواند به ارتقاء استاندارد تحصیلی و افزایش سرانه های آموزشی به استان خراسان شمالی کمک کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اخذ مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان و همچنین تحویل قطعی ۲۴۰ واحد دیگر از پروژه ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد به پیمانکار جدید خبر داد .

    جلسه شورای تأمین مسکن ویژه شهرهای گرمه و جاجرم در سالن جلسات استانداری به ریاست رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل و معاونین راه و شهرسازی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، فرمانداران شهرهای گرمه و جاجرم و دیگر اعضای شورای مسکن برگزار شد .

    سیدعلی میرکریمی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با اشاره به موارد مهم ذکر شده در جلسه گفت : با پیگیری هایی که از طرف این اداره کل با سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت و همچنین نیاز سایت های نهضت ملی مسکن برای احداث فضاهای آموزشی در این سایت ها، خوشبختانه مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت های نهضت ملی مسکن در استان اخذ شد و طی تفاهم نامه ای فی مابین این اداره کل با اداره کل نوسازی مدارس استان ، کلیه این ۱۳ مدرسه با طراحی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان و تامین اعتبار توسط سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین اعتبارات استانی احداث خواهد شد .

    وی اظهار کرد : این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهرهای بجنورد ۳ مدرسه ، شیروان ۲ مدرسه ، اسفراین ۲ مدرسه ، فاروج ، جاجرم ، گرمه ، درق ، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می تواند به ارتقاء استاندارد تحصیلی و افزایش سرانه های آموزشی به استان خراسان شمالی کمک کند .

    میرکریمی در ادامه به پروژه ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد اشاره کرد و افزود : با توجه به مشکلات متعددی که برای این پروژه بوجود آمده است و پیگیری های خوب استانداری و همچنین این اداره کل خوشبختانه پروژه در حال تحویل از پیمانکار قبلی است و طی روزهای گذشته ۲۴۰ واحد دیگر از پروژه مذکور به صورت تحویل قطعی به پیمانکار جدید تحویل شد و پیمانکار جدید نیز تجهیز کارگاه این ۲۴۰ واحد را انجام داده است .

    وی تصریح کرد : پیش از این نیز ۲۴۰ واحد از پروژه برکت که تاکنون هیچ اقدامی توسط پیمانکار قبلی صورت نگرفته بود ، تحویل پیمانکار جدید شده بود که پروژه به صورت فعال به کار خود ادامه خواهد داد و تاکنون پیشرفتی بالغ بر ۳۲ درصد را طی سه ماه اول به خود اختصاص داده است .

    دبیر شورای مسکن استان عنوان کرد: ۶۴۰ واحد دیگر این پروژه که در اختیار پیمانکار قبلی بوده است و طی ۴ سال پیشرفت نزدیک به ۳۵ درصد را دارد طی روزهای آینده تحویل پیمانکار جدید خواهد شد که انشالله پیمانکار جدید نیز تجهیز کارگاه خود را به زودی انجام خواهد داد و انشالله شاهد پیشرفت خوب این پروژه نیز بعد از چند سال خواهیم بود . در شهر جاجرم ۴۸۵۰ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۰۰ متقاضی تایید شده اند و دو هزار متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده اند و ۱۴۳۴ متقاضی نیز به پروژه ها تخصیص شده اند .

    میرکریمی به آمار ثبت نامی شهر گرمه اشاره کرد و افزود : در شهر گرمه ۲۵۴۲ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۵ متقاضی تایید شده اند و ۹۲۱ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده اند و ۷۲۱ متقاضی نیز به پروژه ها تخصیص شده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان به طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و گفت : در شهر جاجرم ۳۰۰ متقاضی و در شهر گرمه نیز ۱۰۱ متقاضی در طرح مذکور ثبت نام کرده اند . در شهر شوقان نیز این اداره کل آماده واگذاری اراضی به مشمولین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت پس از پالایش شهرستانی و پرداخت سهم متقاضیان می باشد .

    گفتنی است پیش بینی زمین های مورد نیاز توسعه های آتی شهرهای شهرستان جاجرم از دیگر مصوبات این جلسه بود .




    مطالب مرتبط

    با توجه با اهمیت طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و رسیدن به فصل کاری برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت هفتگی شورای مسکن ویژه هر یک از شهرستان‌های استان با حضور فرماندار و شهردار و شورای شهر آن شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار خواهد شد .

    |

    از جمله مهمترین پرونده های این جلسه ، موافقت با الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن بود که انتظار می رود با الحاق این محدوده و محدوده های دیگری که در دستورکار نهضت ملی اسفراین قرار دارد ، گام موثری در راستای تامین زمین مورد نیاز این شهر در قالب برنامه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه رفع موانع پروژه نهضت ملی مسکن ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و پیمانکاران جدید پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن در دومین جلسه کارگروه ...

    |

    ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت می‌شود .

    |

    نظرات کاربران