در حال بارگذاری ...

۸۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی سنددار شد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها سنددار شده و این استان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است .

حجت الله سروری گفت : طرح دولت برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی در قالب کاداستر است . تعویض دفترچه‌های ملکی به اسناد تک برگی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان از برنامه‌های اولویت‌دار این بنیاد در استان است . از ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان شرقی ۵۲ درصد مقاوم سازی شده‌ است .

وی با اعلام اینکه ۴۸ درصد مساکن روستایی همچنان غیر مقاوم هستند ، اظهار کرد : در صورت ادامه روند اجرای طرح مقاوم سازی فعلی امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ مسکن غیر مقاوم روستایی نداشته باشیم .

مدیر کل بنیاد مسکن گفت : مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد بود .

وی با اعلام اینکه مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است ، اظهار کرد : سهمیه امسال استان ۲۰ هزار واحد است و تاکنون شش هزار واحد را برای دریافت تسهیلات معرفی کرده‌ایم .

سروری افزود : تمامی فعالیت‌های بنیاد مسکن ، مردم‌محور بوده و با مشارکت آنان اجرا می‌شود . ۵۱.۵ درصد از ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی دارای سکنه استان مقاوم‌سازی شده‌ است .




مطالب مرتبط

تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

|

در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، انجام وفاق اقتصادی با وفاق اجتماعی و اتحاد ملی همراه است . شخصاً به همین دلیل در سال گذشته تلاش کردم ، موانع حرکت پنج‌ساله آینده بنیاد مسکن را با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه به حداقل برسانم که با پیگیری‌های زیاد این ...

|

با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

|

نظرات کاربران